AcuNova

AcuNova - en stille revolution

Ny behandlingsmetode er ved at revolutionere helsebranchen.

Sidst i 1990´erne så et nyt behandlings-system dagens lys. Den nye metode fik navnet Akupunktur 2000 - for at undgå sammenblanding med kinesisk akupunktur, ændrer vi navnet til AcuNova

AcuNova virker via nervesystemet – i modsætning til kinesisk akupunktur, der virker via såkaldte meridianer.

Den danske akupunktør, John Boel, opdagede, at i og omkring alle led findes punkter, der er ekstrem virksomme til behandling af smerter, organiske lidelser samt såkaldte uhelbredelige øjensygdomme – også i de tilfælde hvor lægevidenskaben har opgivet med ordene: ”Det må du lære at leve med”

Forskning

Medarbejderne hos Boel Akupunktur, samt en håndfuld videnskabsmænd med neurologen, dr. Poul Andersson i spidsen, brugte megen tid på at udforske det nye system.

Efterhånden som forskningen skred frem, blev de klar over, at AcuNova indeholdt nogle enestående potentialer, som man ikke før havde set indenfor noget andet kendt sundhedssystem.

Hvad er hemmeligheden bag AcuNovas´ succes?

En sund og rask krop ”reparerer” sig selv hele tiden. Denne naturlige helbredelsesproces kan undertiden stoppe f.eks. på grund af: Arvelige faktorer, forgiftning, stråler, alvorlig skade, trauma, virus og bakterier, mangel på micro næringsstoffer.

Hele hemmeligheden ved AcuNova er, at vi kan genstarte den naturlige helbredelses-proces, når den er gået i stå – bortset ved mangel på micro næringsstoffer.

Eller med andre ord: AcuNova behandler årsagen til problemet – ikke symptomerne.

Da AcuNova således anvender naturens egen helbredelsesmetode, er der ingen bivirkninger forbundet med behandlingen.

Udbredelse

Siden den spæde start i slutningen af 1090erne, er der sket meget.

Hver uge bliver over 250.000 patienter verden over behandlet af de godt 4.000 alternative behandlere, læger og andre sundhedspersoner fra 50 lande, der har lært AcuNova.

Det fleste af disse patienter er opgivet af lægevidenskaben. De får således en ny chance for en bedre tilværelse.

AcuNova er blevet præsenteret på flere internationale akupunktur- og lægekongresser, fx i Kina, Schweitz, Østrig, Spanien og Sri Lanka hvor ”Det Åbne Internationale Universitet for Komplementær Medicin” hædrede John Boel med titlen: ”Århundredets Akupunktør” - som den første i verden.

Der afholdes 3-dages kurser i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Schweiz, Østrig og Spanien.

Hvad kan helbredes?

AcuNova er specielt velegnet til behandling af smerter – både kroniske og akutte fx sportsskader - samt blinde og svagsynede.

Erfaringerne viser således at AcuNova kan hjælpe:

Over 80 % af alle smerte-patienter.

83 % ”uhelbredelige” blinde og svagsynede

Kroniske patienter: godt 80 % - undtagen de patienter der har ernæringsmangel.